sobota 1. mája 2021

Príspevok o Vášni - alebo - čo u nás doma pribudlo

Príspevky o Vášni, (alebo vášnivé príspevky) píšem vtedy, keď sa mi doma nazhromaždí viacero noviniek - stariniek :). Nie je tomu inak ani teraz a tak Vám ich postupne rada predstavím :).  

Lucia


Táto kráska mi urobila naozaj obrovskú radosť, uložila som ju medzi moje "biele poklady" a zakryla šturcom, ktorých som si kúpila naraz šesť, nech sa mi na moje drahocennosti nepráši :).





Už veľmi dlho som túžila po veľkom podnose, pretože keď k nám prišla návšteva, nikdy som nemala dostatočne veľký na to, aby sa mi tam všetko potrebné zmestilo. A tak u nás pribudol krásny starožitný podnos s prekrásnym prírodným motívom.





Na podnose kraľuje veľký poschodový čajník s keramickým sitkom. Spodnú časť som mala doma už veľmi dlho a teraz sa mi podarilo kúpiť zvyšnú časť - dve do seba zapadajúce sitká a poklop. No radosť preveliká :).



Do pánskeho kútika mi pribudla etue s holiacimi potrebami :).




Miminko - figurína je približne z prelomu päťdesiatych a šesťdesiatych rokov, je sadrové a má sklenené oči. Časom mu možno vymyslím iný outfit :), ale na teraz celkom fajn :)




Bustu som kúpila od jedného milého pána a doma mi pribudol ďalší slnečník do mojej zbierky :)



Túto krásku som pôvodne chcela použiť ako čajovú panenku, ale je to riadny kus porcelánu a nehodí sa veľkostne na tento účel. Tak mi robí radosť bez sukienky :).







Dostala sa ku mne aj porcelánová kobaltová rokoko dáma zn. Royal dux, mala však poškodený prštek. Ten som jej opravila a teraz mi zdobí poličku s rukavičkami. 


                      



No a ešte Vám ukážem poslednú "kompletizáciu" ktorá trvala roky :). Lampu som si doniesla ešte zo Slovenska. Pôvodne mala hnedú nohu a chýbal jej biely cylinder (širm). Lampa u mňa prešla viacerými premenami, nikdy to však nebolo ono. Teraz som ale absolútne spokojná a myslím, že lampa konečne vyzerá tak, ako vyzerať má :D.  

                  

 

Prvá verzia - a moje "farebné obdobie" - ojojoj, až zrak prechádza :DDD

                     

Verzia č. 2 - "moje biele obdobie" :DDD
     

Verzia č. 3 - moje "shabby chic" obdobie :DDD                            
    

Verzia č. 4.. lepšie a lepšie, ale stále to nebolo ono...

                                                     
Áno, áno, tako to má vyzerať! :) A ešte bonus, môj šaško dostal po sto rokoch obleček - zdedil ho po pierotovi od pani Martinky :) Týmto veľmi pekne ďakuje a ja srdečne zdravím! :)


2 komentáre:

  1. Krásné, moc se mi líbí panenky pod skleněným poklopem. Dnes jsem na FB viděla vršek čajové panenky, byla nádherná.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nádherná zbierka..úžasné premeny..Lucka, ako všetko, čoho sa chytite

    OdpovedaťOdstrániť