streda 7. apríla 2021

Budoárová panenka s klobúčikom

Pre pani Martinku (M. Ž.) som opäť reštaurovala jednu panenku. Tentokrát išlo o veľmi vzácnu budoárovú panenku zo sadry. Presnejšie, hlavička a kúsok trupu boli zo sadry, ručičky mala panenka látkové a nemala vôbec zvyšok telíčka, teda ani nožičky. Vlásky jej tiež chýbali. Podľa pôvodných šiat išlo s veľkou pravdepodobnosťou o  selku. Veľmi by ma zaujímalo, ako vyzerala vo svojej pôvodnej kráse, to sa však už bohužiaľ, nikdy nedozvieme. 

Bábika sa ku mne dostala poškodená, so zašpinenou tváričkou.  Z fotiek to pravdepodobne nebude vidieť, ale myslím, že som sa nikdy s ničím tak nenatrápila, ako s touto bábikou. Vytvorila som jej komplet telíčko (plnené drevenými hoblinami) s keramickým ukončením rúk a nôh, účes (na ktorý boli vyskúšaných päť rôznych materiálov), robila som premaľbu tváre (aby panenka trošku viac ožila a pôsobila koketnejšie :), šaty som v priebehu práce tiež úplne menila. Panenku zdobí klobúčik so širokou krempou ozdobený kvetinami a saténovou mašľou a fiží (žabó)  so štrasovou brošničkou. Panenka má spodné kalhotky vhodné do tej doby :).

S radosťou však môžem oznámiť, že panenka je hotová a opäť je hodná svojho remesla :), teda, krášliť interiér. Chcela by som týmto veľmi pekne poďakovať za cenné rady a inštrukcie pani majiteľky. Verím, že panenka jej bude robiť veľkú radosť :).

Prajem krásny deň

Lucia   




















pôvodne:




1 komentár: