streda 20. januára 2021

Moja vášeň a ďalší príspevok o nej :)

 

Príspevky "O vášni" pridávam vtedy, keď sa u nás zoskupí pár nových starých pokladov :) a tak tomu bude aj dnes. Mala som skutočne dlho hluché obdobie, kedy som starožitné drobnosti nekupovala. Prevažovali nákupy praktických vecí do domácnosti a ja som ani nepociťovala potrebu, proste, nemala som patričnú zvýšenú telesnú teplotu (rozumej, nákupnú horúčku:). Pred sviatkami to ale u mňa opäť zas prepuklo v plnej sile :D a ja som sa dostala k pár skutočne nádherným kúskom. Väčšinu som si kúpila cez online bazáre, ale niektoré som dostala od manžela k meninám a je tu aj pár kúskov, ktoré mám od milovanej Edky. Tak si ich teda poďme predstaviť! :)



Dostal sa ku mne tento prekrásny chrómový holiaci strojček v papierovej etui. Úprimne, ani som nedýchala, keď som ho otvorila :)


Ďalšia nádhera je papierová krabička plná drobných kotiliónov - teda drobných darčekov, ktoré dáva tanečnica tanečníkovi na plese. Sú z rokov 1957 a 1958 a tento údaj ma potešil o to viac, že ide o roky narodenia mojich rodičov :)



K púdrom v originálnych papierových krabičkách mi pribudla ďalšia krásna pudrenka z chrómu (nuž, na striebornú si budem musieť ešte počkať :D). Púder v nej stále nádherne vonia :)




K zbierke mojich kabeliek pribudla táto kráska. Možno by niekto namietal, že textil, z ktorého je vyrobená je už skutočne v "kritickom" stave a ja síce súhlasím, na druhú stranu, je to jeden z prekrásnych prejavov starnutia textílie a keď sa ku mne niečo také dostane, viem, že ide o vzácnosť a skutočne starý kúsok. Naviac, má nádherné kovové zapínanie!

Keď som minule pridávala príspevok o hlavičke budoárovej panenky, túto krásnu trojicu ste už mohli zahliadnuť. Viem, ide "iba" o lisované sklo, no má prekrásnu medovo-ružovú farbu a dochoval sa aplikátor na flakóne od parfému. Bol to darček od môjho milovaného manžela k meninám a ja som zaň šťastná, šťastná, štastná! :)



Tento biely fešák je starý porcelánový nočník a že bol využívaný mi došlo ihneď, keď som otvorila balík, v ktorom mi prišiel. Ten nepríjemný odér naznačoval, že v minulosti slúžil k tomu, čomu slúžiť mal :). Svoju službu urobil ocot, ktorým som ho vyumývala a po zápachu už nie je ani stopy :)


Tento rukávník na ohrev rúk (štucl) mám doma už dlho, ale nevedela som, ako si ho vystaviť. Potom ma osvietilo, zobrala som jeden starožitný ozdobný strapec na závesy a vyrobila som mu popruh. Teraz si môže moja próbababa ohrievať ruky (ktoré nemá) :DDD


Moju zbierku čajových paneniek rozšírila táto kráska. Viem o nej toľko, že pôvodná (veľmi milá pani) majiteľka ju mala po svojej babičke. Tá ju mala na statku a vždy v nedeľu bola pod ňou konvička s kávou, aby káva nevychladla. Pôvodné šaty mala panenka z hrubej vlnenej látky, práve aby dobre izolovala. Prečo už tieto šaty nemá som sa nedozvedela, rovnako tak, prečo má tú nepeknú jazvu na tvári... Pre mňa je ale aj napriek tomu krásna a uvidím, či ju budem reštaurovať, alebo ju nechám tak, ako je :)

Pribudlo mi pár keramických dóz na potraviny a korenie :)


...a tiež dávkovač zmzliny od mojej svokry (sú po jej oteckovi, ktorý bol cukrár) a ešte kliešte





Radosť mi robia aj sklenené dochucovadlá u ktorých ma najviac fascinuje ten výbrus....


Môj "modrý kútik" krášli secesný maľovaný džbánik a malý sklenený džbánik, ktorému som proste kôli tej farbe neodolala :)




Milujem starožitnosti, ale na biele porcelánové teriny, na tie som proste úchylná :D. Mám ich už pätnásť a tá posledná má nezvyčajný obdĺžnikový tvar :)


Staručká manikúra... síce jej chýba jeden nástroj a aj zrkadielko, ktoré tam iste pôvodne bolo, pre mňa má aj tak obrovské čaro :).

Stará a ťažká líkérka :)



Miniatúrny ciferník z vreckových hodiniek :)

                                       



Túto tašku som kúpila ako "tašku na vzácnosti", myslím si však, že ide o tašku, ktorá bola používaná na ohrev nápojov, rovnako ako čajové panenky... Krásne iniciály... komu asi patrila? :)



A posledný poklad je od Edky, sú to nádherné botičky z kozinky a jeden z mojich ďalších splnených snov... :)

                                         

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára