piatok 22. januára 2021

Dve krásky JACQUELINE a MONIQUE (wax doll)

 

Som zaťažená na starožitnosti, to sa o mne vo všeobecnosti vie. Rozmýšľala som ale, ktorú zo stoviek vecí, ktoré zbieram považujem za tú, ku ktorej svoje vášne prechovávam najviac. Nerozhodovala som sa dlho. Sú to wax doll - voskové čajové panenky. Ich telíčka a hlava sú vyrobené väčšinou zo sadry, telo a hlava sú následne potiahnuté voskovým filmom. Ručičky majú porcelánové. Tváričky majú maľované a hlavičky im zdobia prekrásne účesy. Nohy sa samozrejme nemajú, aby mohli plniť svoj pôvodný účel - teda, ohrievať nádobu s teplým nápojom (najčastejšie kávou alebo čajom), spodnú časť tvorí kovová konštrukcia potiahnutá hrubou vrstvou textílie. Ani jedna z mojich, teraz už siedmich krások, nemá bohužiaľ, pôvodné šaty. Všetky som obliekala a nie je tomu inak ani teraz, pridala som im aj malý šperk na krk. Väčšinou ich tiež reštaurujem, keď sú poškodené. V tomto prípade mali obidve panenky zachovalé ruky, na tvári len malý šrám. Chýbali im však kovové konštrukcie.

Keďže každej svojej kráske, keďže si to určite zaslúžia, dávam meno, je tomu aj teraz tak. Jacqueline je v modrých šatách a Monique je v tých žltých. Parádu robia na starožitnom príborníku v chodbe. Zvyšnú päťku je možné vidieť v mojom predchádzajúcom príspevku TU.  Verím, že k nim čoskoro pribudne ďalšia :). Ach áno, mám pre ne proste slabosť! :)

Prajem krásny deň

Lucia
























pôvodne:


2 komentáre:

  1. Sbírám panenky, a proto si moc ráda přečtu každý příspěvek o nich. Sice sbírám jiné panenky, od těch starších až po ty nové, ale mám ráda všechny. Čajové panenky jsou kouzelné, máte je krásně oblečené a tvoří nádhernou dekoraci.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Růženko, ja ani neviem, ako som k tým panenkám prišla (myslím, tú lásku k nim), ale je fakt, že som ju mala ako malé dievčatko, potom zmizla a teraz sa opäť objavila. Možno je to tým, že v každom dospelom sa skrýva kus malého dieťaťa a týmto proste robíme tomu dieťaťu v sebe radosť :).
      Takže veľa radosti sebe aj Vám prajem! Veľa radoti a veľa krásnych paneniek :)
      Lucia

      Odstrániť