sobota 9. novembra 2019

Vášeň III.


Pod názvom Vášeň pridávam príspevky venované mojim láskam, starožitnostiam, ktoré mi doma za posledný čas pribudli. Dalo by sa čakať, že počas mojej neprítomnosti tu na blogu, ich u nás pribudlo obrovské množstvo (úmerné času, ktorý som tu nebola), no nie je tomu tak. Nákupy starožitností som značne obmedzila a zameriavala som sa (ako každá milujúca mamina), skôr na nákupy pre nášho nového člena rodiny. Je však pravda, že občas som si radosť urobila a naviac, moja kamarátka Edka ma počas tohto obdobia bola navštíviť, takže mi pribudlo veľké množstvo prenádherných kúskov práve od nej. Rada sa s Vami podelím o túto moju radosť. Ku každej fotke pridávam malý komentár o danej vecičke.

Verím, že čoskoro pridám aj ďalší príspevok venovaný mojej zbierke starožitných kabeliek (tu tiež pár krásnych kúskov pribudlo) a urobím aj fotky nových dámskych propriet, medzi ktoré patria púdre, pudrenky, bižutéria, flakónky od parfému, manikúra či vejáre. Takže verím, že sa máte na čo tešiť.

Prajem krásny deň všetkým milovníkom staručkých pokladov


Lucia







Už dávnejšie sa mi podarilo kúpiť túto krásnu budoárovú pananeku. Páči sa mi na nej, že nie je úplne klasická, je menšia a má krásnu dievčenskú tváričku :)


Pribudla mi aj krabička na kravaty - darček od Edky :). Bolo ju treba trošku opraviť a teraz zdobí "pánsky kútik" :)

Táto čínska miniatúrka mi pribudla doma len nedávno a stála ma celých 80,- Kč :)

Sádrovú sošku Márie s Ježiškom mám už tiež dávno. Je v trošku horšom stave, ale mne to vôbec neprekáža :). Zbožňujem ten výraz tváre malého Ježiška :DDD. Keď sa spolu fotím s našim Saimonom, tiež sa na väčšine fotiek tvári presne tak isto :DDDD.


Do zbierky mi pribudli nové lekárenské dózy :)


Pánsky kútik je doplnený o ďalšiu drobnosť - pánsky motýlik - ktorý vyzerá presne ako ten na fotke "bankárovho syna" :D.

Nové je tiež púzdro na kukátko, takže už majú púzdra obidva moje poklady :)

Tieto úžasné ruky od figuríny majú svoju neskutočnú históriu. Často chodím na internetový bazár a raz som tam objavila inzerát, v ktorom bola hlava figuríny a obe jej ruky. Cena nebola úplne najnižšia a tak som kúpu zvažovala. Hovorím si, kúpim si to a ruky rozdelím, jednu darujem Edke a jednu si nechám. No keď som inzerát hľadala, už som ho nenašla - niekto ma predbehol! O to väčšie prekvapenie nastalo, keď mi počas telefonického rozhovoru Edka vraví, že cez inzerát kúpila krásne drevené ruky a hlavu figuríny. Skoro som odpadla! Ten človek, ktorý mi inzerát vyfúkol bola moja Edka!!!! :DDDDD A ešte neuveriteľnejšie je, že pri poslednej návšteve mi ruky aj hlavu (mimochodom tá je celá z vosku) priniesla ako darček. Tak mám ruky obdive. No nemilujte ju! :DDD 
Ps1: hlava potrebuje opateru - lúpe sa z nej farba, takže keď sa k tomu dostanem, bude aj príspevok o nej :DDD.
Ps2: Koš je po mojom tatinovi, ktorý v ňom spával ako malé miminko
Ps3: Pribudla mi aj prvorepubliková klietka na kanárika v bielej farbe a unikátom je pítko z porcelánu, ktoré je v nej. Klietka má malé božké "levie" nožičky.

Krásny obraz dámy je tiež darček od Edky a čaká na svoje miesto na stene. Zatiaľ teda aspoň takto.


Lampička je tiež od Edky a mám ju už dlho, potrebovala nové tienidlo - nie je to úplne ono, ale kým nebude lepšie (starožitné), postačí :)


Novinkou je polička - milujem tú originál hrdzu :). Na poličku som zavesila poslednú časť zo svojej zbierky rukavičiek. Ďalšie krásne poklady od Edky - prenádherná soška dievčatka a replika starožitného gramofónu!!!!! Doteraz z neho nedýcham! :)



V zadu ďalší obraz od Edky a moja nová kovová konvička z bazára :)

Porcelánová balerína - ďalší darček od Edky ktorý neviem predýchať :)


Svietniky od Edky - budú zdobiť tohtoročný vianočný stôl - to už je rozhodnuté :).

Nový klobúčik :)

Mažiar mi kúpil manžel. Je tak božsky hrdzavýýýýý :)))

Miujem tú kyticu! Sušené kvety som kúpila u nás na trhoch a stôl nám zdobí krásny starožitný saténový behúň.

Zbierku mi rozšírili aj starožitné formičky na koláčiky - darček od kamarátky Terezky a naberačka zmrzliny, ktorú mi doniesla svokra, patrila jej oteckovi - cukrárovi.

Môj milovaný manžel mi na posledných Táborkách kúpil tento vytúžený drôtený košík. Ako jediný nie je strožitný (taký sa mi roky nepodarilo zohnať), ale je to krásna ručná práca jednej veľmi šikovnej pani. Mám z neho obrovskú radosť! :)


Do zbierky porcelánu mi pribudol malinký hrnček s "pokličkou" - je veľmi starý. Neviem odolať farbe bieleho porcelánu poznačenú časom. Hrnček mi pripomína tie, ktoré má každý vodník na zbieranie a uskladnenie dušičiek pod vodou :DDD 


3 komentáre:

  1. Překrásné..Krásné poklady, prostě všechno.. 😍😍A už mám absťák, ještě že příští týden razime na burzu, to ani nevydržím celý týden.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za krásne slová, verím že lov na burze bol úspešný :)
      Lucia

      Odstrániť
  2. Nádherné kúsky, Lucka. Celé tvoje bývanie dýcha minulosťou, pripomína mi krásnu rozprávku.
    m.

    OdpovedaťOdstrániť