streda 20. novembra 2019

Z kategórie mini - cukráreň


Ako už býva zvykom, nápadov na tvorenie je vždy viac, než času, ktorý im môžem venovať :). O mojej záľube týkajúcej sa miniatúr viete, už nie raz som pridávala príspevky na môj blog s označením "mini", kde práve toto označenie oddeľuje príspevky s miniatúrami od ostatných. Všetky doterajšie príspevky s týmto označením sa týkali môjho stále nedokončeného viktoriánskeho domčeka. Aj napriek tomu, že domček nie je dokončený, v hlave som dlho nosila predstavu, že zvládnem vyrobiť k nemu cukráreň a to od podlahy po strop. Potrebovala som na to niečo vyše pol roka a po večeroch som tvorila.
Základ domčeka tvoria štyri steny z domčeka pre Hello Kitty, ktorý sa ku mne dostal za mimoriadne finančne výhodných podmienok :). Ono to bolo tým, že išlo o plastové časti a tým pádom to nebolo žiadne Honolulu :D Všetko ostatné som buď sama vyrobila, alebo dokúpila z aliexpressu, alebo z internetových stránok http://www.zememiniatur.cz/, https://dollhousemania.cz/ a https://eshop.kouzlominiatur.cz/.

Pokúsim sa aspoň z časti popísať, čo som do cukrárne sama vyrobila. Keďže som potrebovala výklad - naň som použila časť kovovej lucerny. Vyrábala som z drevených komponentov oba balkóny a vyrobila som tuje do kvetináčov (na tuje som použila čistič fajok a kvetináče sú z uzáveru Pikaa a ďalších drobností). Na strechu som použila papier z obalov na vajíčka, komín je z kartónu a tehly zo samotvrdnúcej hmoty, plot (prednú časť spolu s bránkou) som vyrobila z tenších špachtlí, tráva je vyrobená z umelej kožušiny, ktorú som nafarbila, základ stromu je z drôtu, ktorý som obalila samotvrdnúcou hmotou a lístočky (vyrobené prostredníctvom raznice) som lepila po jednom pinzetou, rovnako ako popínavé ruže a kvety vo vázach. Vyrobila som všetky koláče a zmrzlinové poháre (použila som fimo), nápoje a voda vo vázach je zo živice, ktorú som rôzne farbila. Podlaha je z papierových štvorčekov, ktoré som vystrihla, nalepila a nalakovala. Kúpený nábytok som očalúnila, z vnútra som zo špachtlí urobila obklady, prerobila som dva malé stolíky na plynový šporák a umývadlo, na uloženie zmrzliny som použila kovové komponenty, v ktorých boli pôvodne práškové očné tiene, vyrobila som papierové škatuľky na koláče, držiaky na uterák a toaletný papier. Vyrobila som cylinder, slnečníky, knihy a časopisy, noviny a držiak na ne, obrazy na stenu..

Myslím, že raz vidieť je lepšie ako stokrát počuť a tak vstúpte do mojej viktoriánskej cukrárne a dajte si niečo dobré do bruška. Dnes platím ja! :)

Nech je váš deň sladký ako z cukrárne, to vám praje

Lucia

























... a pár fotiek z výrobného procesu :)

























12 komentárov:

  1. Lucia, to je luxus ne deleno dvanact, ale krat dvanact!!! Mazec!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Martuška, mám radosť že sa páči, ďakujem za milý komentár :).
      Lucia

      Odstrániť
  2. No teeeda! To je nádherná štýlová cukráreň! Si sa s tým vyhrala, Lucia! Klobúk dolu!! Nemôžem sa vynadívať!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To nemyslíš vážne - taká nádhera. Tvoja zručnosť a Tvoja trpezlivosť je dar boží. Chvíľku som sa prechádzala po Tvojej cukrárni a už som bola v inom čase a inom svete... Si úžasná!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ingrid, veľmi pekne ďakujem za milé slová, mám radosť :)
      Lucia

      Odstrániť
  4. Nádhera. Jsem unešená z té nádhery.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Famózní, neskutečné...
    Lucia, máte zlaté ruce.

    OdpovedaťOdstrániť