streda 3. marca 2021

Pre Ivetku - sofa doll (budoárová panenka) a halfdoll (šperkovnička alebo šitíčko)

Pre druhú nesmierne milú pani, pani Ivetku Krausovú som dnes dokončila tiež dve panenky. Mala som voľnú ruku a som nesmierne rada, že s výsledným efektom je Ivetka spokojná.  Sofa doll - teda budoárová panenka prišla ku mne a ja som pri rozbaľovaní zistila, že má znehodnotenú tvár. Najprv som si myslela, že ide o tvár z neglazovanej keramiky (čo mi prišlo veľmi zvláštne), pri bližšom skúmaní som však zistila, že vôbec nejde o keramiku, ale o krasickú budoárovú panenku, ale niekto jej neodborne poškodil tvár náterom. Maľba bola nie veľmi vydarená, naviac, farba zalepila aj tých pár mihalníc, ktoré panenka mala. Pri odstraňovaní náteru som dokonca zistila, že očká sú veľmi poškodené (čo vidieť aj na fotke) a farba zlepila aj tých pár mihalničiek, ktoré panenka mala. Celkovo musím uznať, že reštaurovanie tváre bola určite najťažšia časť práce. Okrem toho som panenke opravila telíčko asi na šiestich miestach (tam, kde už bolo vidieť výplň), opravila som jej prštek a prelakovala nechty, opravila botičku a nafarbila botičky zlatou farbou (tú majú budoárky najčastejšie). S vláskami som sa vytrápila, mala som dokonca dve verzie - prvou bola biela a ja som sa k nej pracne dopracovávala páraním - nebolo to však ono a tak má vo výslednej verzii panenka hnedé vlasy (pôsobí to prirodzenejšie). Panenke som vyrobila bledotyrkysové šatičky (zo starožitnej ručne farbenej látky), ktoré zdobí prekrásna starožitná výšivka, ktorú som opatrovala už veľmi dlho a teší ma, že tu krásne vynikla, pretože pôvodné šatičky pani majiteľke nevyhovovali. Panenke som dopriala krásny klobúčik (čepček) a vyzdrobila ho ručne vyrábanými ružičkami. Panenke nechýba spodnička :)a na krku šperk :)

Druhá kráska - úplný prenádherný mrňúsik je halfdoll, ktorá mala pôvodne háčkované šatičky z hrubej vlny. Tu sme sa tiež zhodli, že pôvodné šatôčky pôjdu preč a ďalší postup zostal na mne. Prvotná myšlienka bola - vytvoriť krabičkovú panenku (tieto maličké boli tak aranžované najčastejšie) a tak má panenka možnosť využitia ako ihelníček (výplň je z drevených hoblín, žiadna vata! :), alebo ako šperkovnička. Farby sú ladené do ružovej, zlatej a béžovej. Použila som techniku, ktorú som videla na pôvodných šatách paneniek tohto druhu, stuhy sú starožitné. Vnútorná látka s vtáčikmi ku mne poputovala ako dar a ja týmto chcem poďakovať mojej milovanej Terezičke (Jaroslava Terezie Dvořáková) :). Pôvodný účes sa mi páčil a tak panenka dostala len maličký šperk do vláskov. Musím uznať, že pracovať s miniatúrkami je skutočne náročné, ale krásne :).

Prajem krásny večer

Lucia
























viem isto, že pôvodne bola blondínka! :)

najťažšia úloha..

kdeže si dievka zlomila podpätok?? Pri tancovačke? :) 

opravené telíčko, celkovo na štiestich miestach...

boľavý prštek 

pre porovnanie :)

  

prvá verzia vlasov - nebola som spokojná :/


fotka od pani majiteľky 

pôvodná verzia halfdollky 


2 komentáre:

  1. Lucko, obě panenky jsi krásně zrestaurovala. Jsou nádherné.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. pani Lucia opet nadhera a vse krasne sladene... majitelka musi mit velkou radost a bude panenka sperk v jeji sbírce a taky sperkovnicka je uzasna a dokonala promena pred a po k nerozeznani ... zavidim takovou krasu ....vazne ta nema chybu ...(-:

    OdpovedaťOdstrániť