piatok 12. marca 2021

Wax doll pre pani Martinku - Bludička

Dnešný príspevok je o voskovej čajovej panenke, ktorú som reštaurovala pre pani Martinku (M. Ž.). Už prvá zaujímavosť je tá, že túto krásku som na internete obzerala už dlho a túžila po nej, nakoniec som si ju ale nekúpila a nikdy by som neverila, že sa mi dostane tej radosti a panenku budem držať vo svojich  rukách. Stalo sa tak, pretože si ju kúpila pani Martinka a poprosila ma, aby som jej ju pretvorila podľa jej predstáv. Spolupracuje sa nám vždy krásne a to aj napriek tomu, že nie vždy splním predstavy zadávateľky na prvýkrát. Vždy to však krásne doladíme a ja som spokojná, že výsledok mojej práce robí takú ohromnú radosť nám obom. Panenka mala odlomený noštek, ktorý som jej upravila. Jej pôvodné šatôčky boli už skutočne načaté časom, nikdy predtým som nezažila, aby sa mi látka pod prstami menila na prach.. je to proste znak, že panenka je skutočne veľmi stará. A nie len  to, je to kráska, ktorá má úžasný charakter. K nemu sme štylizovali jej odev. Bludička, alebo Lesná víla, dalo by sa povedať, že práve táto charakteristika by sa k nej hodila najlepšie. Panenka má krásne celočipkované šatičky, v rúčke lampičku a na hlave venček z lúčnych kvetov.

A čo hovorí o Bludičke Wikipédia? Podľa nej je Bludička nadprirodzená bytosť vyskytujúca sa vo folklóre po celom svete a tiež svetelný jav, ktorý pravdepodobne dal podnet vo viere v toto stvorenie. Bludičky sa objavujú v noci, predovšetkým v močiaroch a močariskách  a zvádzajú pocestných zo správneho smeru. Slovania veria, že v Bludičkách sú prevtelené duše mŕtvych, najmä zomrelých násilnou smrťou či nepokrstených mŕtvych detí, v podobe modravých svetiel, detí alebo mužíčkov s lampášmi alebo horiacimi metlami. Bludičky môžu byť tiež prevtelené duše čarodejníc a vraj sa objavujú vždy v nepárnom počte.  Najčastejšie je možné stretnúť ich za zimných nocí, na Všetkých svätých, počas adventu a o štedrovečernej polnoci. Okrem močiarov sa zjavujú aj na cintorínoch či pri tlejúcom dreve a do bahna či vody zavádzajú zvlášť tých, ktorí sa im vysmievajú, alebo na ne hvízdajú. Možno si ich však nakloniť prosbou, sľubom alebo vyslobodením z prekliatia, potom ukážu pútnikovi správnu cestu alebo dokonca zakopaný poklad. Dôležitou informáciou je skutočnosť, že Bludičky nemajú žiadnu moc nad človekom, ktorý má košeľu naruby :).

Či v panenke vidíte Bludičku, alebo vôbec nie, to nie je dôležité, dôležité je, že je zachránená ďalšia kráska zo skupiny voskových čajových bábik, pre ktoré mám takú slabosť a pani majiteľka je s ňou teraz spokojná :).

V závere musím uviesť, že tento príspevok skoro nevznikol. Keď som panenku prerobila, pred zabalením som ju zabudla odfotiť a tak veľká vďaka patrí pani Martinke, ktorá ju doma takto krásne vyfotila a fotky mi poslala :). Týmto sa jej chcem veľmi pekne poďakovať a to nie len za zaslané fotografie, ale aj za skvelú spoluprácu, ktorú spolu máme. Táto kráska totiž nie je ani z ďaleka posledný kúsok, ktorý spoločnými silami a nápadmi spolu pretvárame :).

Prajem krásny večer

Lucia












                     









pôvodne:
boľavý noštek

opravený noštek

                                

základ venca - práca s pinzetou


prvá verzia:


doladenie podľa predstáv pani zadávateľky:


2 komentáre:

  1. dalsi krasna panenka🌹 moc dekuji Lucia Klincko💗 za dalsi krasu ...jsem opet spokojena a panenka je po renovaci dokonala ....taky moc dekuji za vonavy darecek 🌹.... pani Lucia... krasne opravila nosanek ...pak krasne natocila vlasy a nadherne a vkusne vyrobila venecek do vlasu ...je to moc krasna prace... musim jen chvalit .... saty jsou nadherne a barevna kombinace taky 🌹....pak mi pani Lucia vyrobila lampicku jak uz uvedla v popisku... ktera se opravdu hodi krasne k celkovemu pojeti a obrazu panenky ( bludicka )............ moc děkuji MŽ 🌹...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Opat jeden unikatny kusok..uzasna prerabka👍❤

    OdpovedaťOdstrániť