utorok 12. mája 2015

Kufor na vlnu, priadzu, ihlice a háčik :)

Jedna veľmi milá pani ma poprosila, či by som jej nezrenovovala starý kufor, ktorý má ešte po dědečkovi a teraz jej slúži na odkladanie vlny, priadze, ihlíc a háčikov. Slovo dalo slovo a ja som sa na zreštaurovanie starého kufra podujala. Kufor dostal drevené vyfrézované nožičky, ktoré som prilepila na spodnú časť. Celý kufor som z vnútornej aj z vonkajšej strany natrela, pred natieraním vnútra som ešte prilepila odstávajúce a odliepajúce sa časti papiera, ktorým bol kufor z vnútra otapetovaný. Následne som použila rôzne techniky, ktorými som kufor zdobila – patinovala som hnedou a čiernou farbou a následne šmirgľovala, použila som tiež farbu žltú a ružovo-červenú, ktorá sa zas hodila k motívu ruží. Tie som aplikovala servítkovou technikou. Kufor zdobí tiež transfer, ktorý bolo nutné nanášať v dvoch časových rozostupoch, nakoľko tento sa musel v určitých miestach prekrývať. Použila som tiež štruktúrovaciu pastu a naniesla som ju cez šablónu na hornú časť kufra. Na prednú časť, pod rúčku kufra som nalepila brašniarenskú ozdobu z kovu. Ako obrubu kufra som zvolila háčkovanú čipku. Remeň, ktorý slúži na obopnutie kufra som ošetrila čiernym boxom (aby jeho farba ladila s farebnosťou kufra a tiež, aby som ošetrila kožu, z ktorej je remeň vyrobený).
Samotné vnútro kufra som následne, po jeho nafarbení otapetovala samolepiacou tapetou. Pôvodné vrecko, ktoré kufor mal, sa mi nepodarilo zachrániť, tak som ušila vrecko nové a nalepila som ho na miesto, kde vrecko pôvodne bolo. Vrecko som potom rôznymi ozdobami a galantérnymi pomôckami vyzdobila. Použila som: ihly, háčik, ihlice, priadzu, gombíky, nášivky, výšivku, zatváracie špendlíky, krajčírsky meter... prosto, volila som ozdoby k téme :D.  Do vrecka si samozrejme môže majiteľka ukladať aj ďalšie veci, vrecko je plne funkčné, v hornej časti je gumička.
Verím, že pani, ktorej som kufor prerobila, bude s mojou prácou spokojná  a bude sa z kufra tešiť ešte dlhé a dlhé roky.

Všetkým prajem krásny (slniečkový:) deň


Lucia





















moje naobľúbenejšie detaily :D






pôvodný stav:



5 komentárov:

  1. Wow! Nádherná premena! Krásna práca, klobúk dolu!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásné. To muselo dát práce. Obdivuji.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Věrka, ďakujem za krásny komentár. Dalo to veľa práce, ale bolo to robené s veľkou láskou :)
      Lucia

      Odstrániť
  3. když je někdo šikovný , jde to samo!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)))))))))))))))))))) Veliká poklona pre mňa Zuzi :)
      Lucia

      Odstrániť