pondelok 25. apríla 2016

Staručké obliečky

Dostala som do daru nádherné staré posteľné obliečky. Ako roky stáli v skrini, boli trochu zažltnuté. To som vyriešila hravo - namočila som ich do Sava určeného na bielenie bielizne. Po vypraní bolo povlečenie nádherné biele a keďže som pridala aj škrob, krásne voňalo :).

Druhý problém bol, že rozmerovo nesedelo. A tak som sa (chtiac - nechtiac) musela posadiť za šijací stroj a všetko to poupravovať. Trápila som sa celkom dlho, no nakoniec som to zvládla! :) Upraviť som musela obliečky na malé vankúšiky, veľké vankúše aj paplóny. Ale teraz - v závere  - neviem sa vynadívať na tú záplavu čipky :).

Dnes je zlé počasie. Pripomína skôr február a nie záver apríla. Ten sneh čo dnes poletoval, ten mi veru náladu nezlepšil. Pri fotení sa ešte aj zatiahlo, v spálni teda nebolo vôbec dobré svetlo, fotilo sa mi dosť ťažko. Tak dúfam, že fotky zachytili aspoň časť z tej staručkej voňavej krásy, do ktorej sa v noci zababušíme :)))

Aj napriek zlému počasiu prajem všetkým krásny deň


Lucia

















6 komentárov:

  1. Dúfam, že v tej voňavej bielej záplave nádherných látok, a čipiek sa vám bude krásne spať. Je dobré mať známych, ktorí darujú niečo take krásne. Dnes už take nevidieť, veľmi krásne, jemné to je, úplne do ladí do Tvojho/ vášho/ bývania. A vidím, že aj rám postele je biely.To prádlo je taka nádhera, že ja by som sa na to len chodila pozerať, musí to byť jemnučké na dotyk. Pekné sníčky Marta

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Martulka. Spalo sa nám do rána ako v božom koši :))) Je to aj tým, že v bielych čipkách sme zvyknutí spávať, dokonca aj môj muž :). Táto staručká verzia má však osobitné čaro :). Veľa ľudí sa pýta, či je to praktické a ja musím odpovedať - tak, ako akékoľvek iné povlečenie. Len tá radosť z uľahnutia do postele je mnohonásobne väčšia :)))) Ďakujem za krásne slová, ty ma vždy vieš nesmierne potešiť a dojať :)
      Posielam tuhé objatie a veľký bozk
      Lucia

      Odstrániť
  2. Tie obliečky sú tak nádherné....

    Mária

    P.S. Lucia ty si tak šikovna, ja byť na tvojom mieste tak bombardujem príspevkami všetky časopisy...vrátane zahraničných...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Majka :) Ďakujem za krásnu pochvalu, veru, tie obliečky sú "naživo" ešte krajšie :). No a čo sa fotiek nášho domova týka - veľmi sa teším, že sa Ti tak páčia - na nete je spústa fotiek vhodných do časopisov, nie som si celkom istá, či by tie moje zvládli tak silnú konkurenciu - ale potešila si ma tým naozaj veľmi :)))))
      Lucia

      Odstrániť
  3. Lucka, ja som hlavne myslela na Tvoje fotopostupy a kreativitu. Keď pozerám slovenské časopisy o bývaní....je to bieda...a aj tak ich stále kupujem .....tak isto obdivujem aj Zitku z Atize. Je to iný štýl, ale tá kreativita....maj sa pekne, veľa nápadov!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Majka, čo sa časopisov o bývaní týka - kupovala som si jedno obdobie aj ja - teda, keďže žijeme v ČR hlavne tie české - ale nie je to o nič lepšie ako tie slovenské :DDD. Časom som prišla na to, že sa viac oplatí investovať do kníh o bývaní - ktorých mám už celkom slušnú zbierku, hoci aj v tejto oblasti - čo sa slovenského a českého jazyka týka - to nie je žiadna sláva :D. Ale kniha sa mi predsa zdá hodnotnejšia ako časopis :). Pozrela som tú Zitku z Atize - a Majka - chcem Ti veľmi pekne poďakovať za tip - určite budem jej blog sledovať :). Ďakujem ešte raz za podporu a milé slová a prajem krásny dník :)))
      Lucia

      Odstrániť