nedeľa 22. októbra 2017

Ako Ježiškovi vlasy narástli - ďalšia biskvitka do zbierky

Do rúk sa mi dostalo torzo biskvitovej sošky - Sv. Jozef, ktorý má v náručí malého Ježiša. Soška nesmierne stará a nesmierne krásna, avšak na viacerých miestach lepená a naviac, nezlepená úplne, pretože  Ježiško sa ku mne dostal bez hlavy a Jozef zas bez ruky, ktoré časti sošky úplne chýbali. Takto chudáci chlapci dopadli. :(

A tak som chytila rozum do hrsti a odbila z iného torza sošky hlavu bábiky a Ježiškovi ju nalepila na miesto, kde mu tá jeho chýbala :D. Jozefovi som dorobila ruku, miesta medzi spojmi som zakamuflovala samotvrdnúcou hmotou a fotkou takto "zreštaurovanej" sošky som sa pochválila svojmu ocinovi. Napísal mi, že je to síce fajn, ale tá holá Ježiškova hlava mu tam proste "nepasuje" - nech skúsim Ježiškovi urobiť účes podľa vlasov Jozefa. To sa ľahšie povie, než urobí (Ježiško má hlavu veľkú ako starý desaťhaliernik :DD), ale ocinov názor a toto poposunutie vo svojej tvorbe som si vzala k srdcu a zo samodvrdnúcej hmoty som sa posnažila Ježiškovi urobiť dobový blond účes :). Jozefovi som potom ešte do rúk vložila kríž (staršia verzia prívesku na retiazku, z ktorej som odstránila očko na zavesenie) a tentokrát "otcotesterom" soška prešla :))))). Neviem čo na to poviete vy, je mi úplne jasné, že s ohľadom na moje vzdelanie (som právnik, nie reštaurátor), použitý materiál (samotvrdnúca hmota, temperové farbičky a makeup:DD)  a podmienky (rozložená na kuchynskom stole), som nemohla dať sošku do 100 %-ného  stavu, na dekoračné účely však u nás poslúži pekne, teším sa z novej relikvie do svojej zbierky :)

Prajem krásny zvyšok nedele


Lucia











... takto sa ku mne chlapci dostali:


... a s týmto účesom to ešte nebolo ono :)


1 komentár: