nedeľa 26. apríla 2015

Krištáľ z lustra

Pri poslednom návrate z blšáku som si domov priniesla krabicu plnú krištáľových častí zo starého lustra  – tzv. ovesov. Predával ich jeden pán a „ukecala“ som ho – aby mi predal len tie sklenené časti – nosnú konštrukciu toho lustra som nechcela (nie že by som o celý kompletný luster nemala záujem – to nie – ale nemám ho žiaľ kam dať). A tak – za krútenia hlavy môjho milovaného chlapa – som si z Prahy niesla pod pazuchou svoj vytúžený poklad :D. Ja som totiž taká straka :D – milujem všetko čo sa trblieta :D.
Po príchode domov som špekulovala, ako dosiahnuť, aby sa sklo opäť krásne lesklo. Sklo bolo totiž zaprášené a mne sa nechcelo každé sklíčko umývať osobitne. A tak som nazbierala odvahu - zobrala sitko, sklo dnu nasypala a dala do umývačky na program ECO :D. Som proste praktická žena :D. Sklo sa krásne vyleštilo a ja som mohla ovesy pospájať kovovým drôtom tak, aby som ich vedela zavesiť na garnižu v pracovni. Keď svieti do miestnosti slnko, svetlo sa cez sklo krásne odráža a presvecuje ho – pričom sa láme a po celej miestnosti hádžu svetelné odlesky – keď sme boli malí volali sme to „svetelné prasiatka“ :D.

Ďalšiu časť ovesov som použila na skrášlenie strieborného svietnika čo mám v spálni a tiež na ozdobu flakónu, ktorý mám na toaletnom stolíku. Ešte mi nejaké časti zostali – tak určite ešte pošpekulujem, čo s nimi :D.

Krásny deň všetkým praje


Lucia




.. takto som si ovesy priniesla domov :)




 ... a takto ich použila :D














............ááááááááááá svetelné prasiatka! :D :D :D




6 komentárov:

  1. Taketo girlandy z kristalu su skvelym doplnkom svietnikov, my sme ich mali na svadbe.
    Podobny polotovar som videla nedavno v jednom obchodiku v centre Bratislavy, ktory sa specializuje na predaj kristalu, ale predavali to ako nahradne diely na lustre.
    K nasmu kristalovemu v modernom style nepasovali, ale mozno po vasej inspiracii sa tam opat vratim, aby som skonrolovala cenu, kedze urcite to nebude take vyhodne, ako ste ich vy kupili na blsaku.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Slavka za komentár - ja som im neodolala - dôvodom bolo, že som po takom niečom dlho túžila a samozrejme tá cena :D. Aj ja Vám želám veľa tvorivých chvíľ a ak sa do obchodu vrátite - želám Vám nech je tá cena priaznivá a domov si odnesiete poriadne veľký úlovok! :D
      Lucia

      Odstrániť
  2. Krásne sú!!!!! Najkrajšie sú tie veľké na svietniku a ten flakón je tiež nádherný, či s krištálom alebo aj bez neho :)
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Monička - ďakujem krááásne! :D Veľmi sa z nich teším!
      Lucia

      Odstrániť