streda 10. februára 2016

Dózy na sušienky

Keď občas niečo upečiem a že to nie je často a ak, tak iba - v súlade so zdravým životným štýlom a štíhlou líniou - nejaký fitness suchárik (kiež by sme doma podľa toho aj vyzerali :DDDD) odkladám sušienky (ak teda na plechu po jeho vytiahnutí z rúry ešte nejaké zostanú) do plechových dóz. 

Mám ich viacero, v pivnici ešte schovávam dózy s vianočným motívom a vlastne, na tento nápad ma priviedla moja kamarátka Evička, ktorá mala niečo podobné v pláne - prerábku plechových dóz, v ktorých v predvianočnom období kúpila talianske sladké pečivo a z lásky k blížnemu svojmu a rovnako z lásky k svojej línii - pečivo rozdala a dózy jej zostali. Keď sme si spolu naposledy písali, tak spomínala, že t. č. je to ešte prudko dekoratívne - ale počas leta by vianočné dózy zdobiace kuchynskú linku asi máloktorá návšteva pochopila :D.
A tak som sa dala do prerábania dóz, z ktorých iba jedna bola mierne vianočne šmrncnutá (bol na nej dekor snehových vločiek).  Po ich kompletnej prerábke a po tom, ako som ich opäť vyložila na kuchynskú linku som sa rozhodla, že aj tie vianočné určite takto prerobím.

Postup je totiž veľmi jednoduchý: kriedová biela farba, dva nátery, svetlý vosk. Chcela som to trošku opatlať aj tmavým voskom, ale nakoniec som si to rozmyslela. Nechala som ich také biele. Dózy skrášľujú etikety, ktoré som si vyrobila presne takým istým spôsobom, ako etikety na klobúkové krabice. Vytlačila som si motív na klasický kancelársky papier, etiketu vystrihla, poriadne pokrčila, namočila do čiernej kávy a trošku potom tú etiketu granulovanou kávou poprášila a dala som do rúry na pár minút (treba dávať pozor, trvá to naozaj len minútku dve - ak si to neustriehnete, po byte sa bude šíriť smrad ako vyhorenej kolumbíjskej plantáže:  viem to celkom presne, už sa mi to totiž stalo :DDD) Etikety po ich úplnom uschnutí nadobudnú krásny vintage vzhľad. Potom som už iba etikety natrela zo zadnej strany lepidlom na decoupage a prilepila ich o dózy.

Všetkým prajem krásny deň


Lucia












pôvodne:


.. a počas pracovného nasadenia :DDD





8 komentárov:

  1. Lucka, toto je mega, aj dózy, aj výsledok, sú nádherné, páči sa mi ich veľkosť, a potom ten výsledok je úžasný, budem od Teba tuším kradnúť nápady, si jednička, no musím zohnať take veľké dozy a vyskúšať moju šikovnosť, hahaha, no neviem či sa aj pochválim s nimi. Veľký pozdrav Marta

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Martulíček, ďakujem veľmi pekne. Hotovala som sa k tomu už dávno, som rada že sa to tak podarilo :). Krabice sú skutočne veľké - skoro vždy sú poloprázdne a po pár chvíľach úplne prázdne :DDDD. Ak sa chystáš na rovnakú akciu - tak skús pozrieť Pepco alebo Kik - určite tam na takú plechovicu natrafíš :). Ja mám jednu z Nanu Nana, jedna je z Kiku myslím a tá tretia z Baumaxu... Ak sa na to dáš, určite budú plechovice aj v Tvojom podaní krásne - si veliká šikulka, ja sa vôbec nebojím o výsledok :)))
      Posielam veľké objatie
      Lucia

      Odstrániť
  2. Páni zlatí- to je krása!
    Teda, popravdě, čekala bych u tebe eště kolem dokola krajky, korálky, obrázky andílků, nebo malých dětiček a podobně- ale takto jednodušeji se mi to ukrutánsky líbí!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marcelka, ďakujem za milý komentár :). Smiala som sa, keď som ho čítala :)))). Ja ľúbim veľmi shabby chic - a teda krajky, korálky, čipky - ale zas - určité veci mám rada aj "natriezvo" :DDD Myslím, že čím ďalej tým viac uprednostňujem aj ten jednoduchší dizajn, ale pravdou zostáva - že romantické prevedenia ma vždy chytia za srdce a myslím, že sa ich nikdy nevzdám :DDD.
      Prajem krásny deň
      Lucia

      Odstrániť
  3. Lucka- užasné boli pred aj po....

    ale "po" viac......MAJA

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Majka, ďakujem krásne za komentár :). Ja som rovnako tak kupovala tie dózy s tým, že aj v pôvodnom stave sa mi páčili - ale časom som si uvedomila, že by som radšej mala vo svojej kuchyni niečo originálneho - a som s výsledkom spokojná :). Mám radosť, že nie som sama :))
      Prajem krásny dník
      Lucia

      Odstrániť