piatok 19. februára 2016

Shabby kúsky pre kráľovnú (ramienko na šaty, ponožka a meštek)

Dostala som prosbu, či by som neurobila ramienko na šaty, ponožku a meštek v štýle shabby chic, v pudrových farbách -  jemnej béžovej, maslovej, slabučko ružovej a samozrejme bielej. Zároveň som dostala aj obrázkové predlohy, aby som mala aspoň približnú predstavu, ako by mali vecičky vyzerať.

A tak som sa toho zhostila. Kým som sa však odhodlala, trošku mi to trvalo,  Ježiško mi totiž doniesol nový šijací stroj - a ja po tom, ako som mala skúsenosti so šitím za čias svojej puberty na šlapacom stroji zn. Lada /skriňová mašina po mojej starej mame na ktorej sme mávali počas sviatkov položený vianočný stromček - bol to fakt kus nábytku ktorý zaberal polovicu izby:DD/ a následne na poľskom stroji zn. Lucznik (ktorý vyzeral skôr ako hračkársky - než akože stroj čo vážne dokáže prešiť dve látky dokopy :DDD Nedá mi tu nespomenúť, že minulý rok, keď som už myslela, že sa pri stlačení pedálu stroj rozsype - také zvuky vydával - odniesli sme ho do servisu a pán čo sa odhodlal k jeho "záchrane" - čo sa mu aj podarilo - si pri  odovzdávaní opraveného a nanovo namazaného Poliaka neodpustil poznámku: "Takýto strašný šit som už dávno nemal v ruke!" :DDD) Tak - po skúsenostiach s takýmito typmi strojov  - sa mi do rúk dostal stroj, čo má viac tlačítok a dispejov, než má bežná kozmická raketa :DD. Tak sme sa obchádzali - stroj a ja - myslím, že rešpekt sme mali pred sebou asi vzájomný :DDDDDDDDDDD

Po tom, ako som však prisľúbila výrobu vyššie uvedených vecičiek, musela som sa odhodlať! A tak s papierovým návodom, ktorý som striedavo čítala v češtine a slovenčine a videami z Youtube - v španielčine, angličtine a jazyku, pri ktorom som radšej vypla zvuk - aby ma pri pohľade na obraz nemýlil :DDDD - som stroj spustila, nitky navliekla a s potom na čele - tie vecičky ušila :DDDD. Možno k tomu dopomohli tiež moje milé a povzbudzujúce príhovory k tomu stroju - niečo v zmysle: "Neboj ja ti neublížim!", "Jéééj ty máš ale krásne led svetielko!", "Prosím ťa - túto páčku máš na čo?!", "Kde máš ten háčik čo je nakreslený v návode?", "Ježííííííííííšššš ty si sa ale rozbehooolll!!" (Ja keď nemám doma svojho chlapa celý týždeň, je mi občas tak smutno, že sa rozprávam s kadečím :DD).

Pri šití mi asi najviac dal zabrať ten malý mešec - prvé  spodné koliečko (dno toho mešca - kým som si zvykla - ako ten stroj šije a kade), vyzeralo skôr ako lievanec, keď vylejete na rozhorúčenú panvicu cesto, chvíľku ho pečiete a pri otáčaní Vám tá panvica spadne na zem :DDD (viem, aj toto sa mi totiž už stalo :DDD). Čo sa týka tej ponožky - ako predloha mi bol zaslaný obrázok, na ktorom bola odfotená krásna ponožka - čipky, krajky, ružičky - proste: ponožka pre princeznú. Avšak - ten tvar tej ponožky mi skôr pripomínal nohu princeznej Fiony :DDD a tak sme sa dohodli, že tvar môžem trošku zmeniť , čo som aj urobila:)))

Po ušití - som samotné vecičky ozdobila - textilnými komponentami, perličkami, či ručne vyrábanými ružičkami a keďže vecičky poputujú jednej skutočnej dáme, krásnej žene a milovníčke princezien, kráľovien, cárovien a cisárovien - na ozdobenie mešca a ponožky - som použila obrázok Márie Antoinetty (ten som vytlačila na tlačiarni a pomocou transfer gelu na textil som ho preniesla na látku). Na prívesku, ktorým som ozdobila ramienko na šaty je tiež plastický motív nejakej krásnej dámy :).

Dúfam, že zadanú úlohu som splnila a idem sa ja veru učiť na stroji vyšívať. Tým autorom z Youtube videí to išlo ako po masle - snáď to časom zvládnem aj ja :DDDD a môj nový známy - Singer Confidence 7469 (schválne ho nenazývam kamarát - zas až toľko sa ešte nepoznáme :DDD) mi bude robiť takú skvelú spoločnosť, ako sa budem snažiť robiť aj ja jemu :DDD.

Všetkým prajem krásny deň


Lucia

















4 komentáre:

  1. Lucinko ani nedýchám náááádhera......a předchozí příspěvek šuplík a figuríny ani nemluvím. Děkuji že se dělíte o tu krásu ....Jarmila

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň Jaruška - veľmi sa teším, že sa Vám moje výtvory páčia :) A rovnakú radosť mám z pochvaly šuplíku a figurín :). Ďakujem za Vašu návštevu a teším sa na budúce :)))
      Lucia

      Odstrániť
  2. ....a nakoniec si to celé zvládla jedničku s hviezdičkou. Prezerám si to stále dookola, je to prekrásne. Si neuveriteľne šikovná :)
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Monička :). Ďakujem za pochvalu - úprimne - naozaj som na seba pyšná - mala som pred tou "akciou" celkom veľký rešpekt :))) Teším sa že sa ti moje dielka páčia :))
      Krásny deň prajem
      Lucia

      Odstrániť