utorok 16. februára 2016

Starý továrenský šuplík, krajčírske panny č. 2 a 3 & spol.

Jedna moja facebooková kamarátka má doma starý továrenský šuplík, ktorý pravdepodobne slúžil na odkladanie kovových razníc v tlačiarni. Má ho zavesený na stene a postupne zo zapĺňa pokladmi :)).

Ja som mala obrovské šťastie, lebo podobný šuplík som objavila v bazáre u nás v meste. Obzerala som ho už dlhšiu dobu, stále som však nemala jasno, čo s ním urobiť. Šuplík je skutočne veľký (má  rozmer 70 cm x 51 cm) a poriadne ťažký. Až po dlhšej dobe mi nad hlavou zasvietila žiarovčička :DDD - veď ja by som do šuplíka mohla povkladať všetky drobnosti, ktoré používam pri tvorení a šití! Mala by som ich potom pekne poukladané - a hlavne - prehľadné! :).  Šuplík som najprv samozrejme vyumývala a keďže sa čierna farba lúpala, tak som ju tam, kde to šlo, odstránila.  Až keď som začala šuplík napĺňať, tak som zistila, že tam určite všetko nezmestím - a tak som to teda poňala farebne :) Povkladala som do neho iba vecičky v "mojich farbách" - teda bielej, béžovej a bledučko ružovej :). S tou ružovou stále zápasím :DDD - mám fázy, kedy si poviem, že už som veľké dievča - že ružovú nepotrebujem a potom - keď zazriem niečo krásne v tejto farbe - poviem si - že prd, že veľké dievča ešte isto nie som a niečo v tejto farbe zas dovlečiem domov :DDDDDDDDD.

Pri napĺňaní šuplíka som na najviac vytrápila s drevenými špulkami. Niektoré mám síce starožitné, avšak väčšina starožitná nebola. Kúpila som ich cez internet a teraz prišiel konečne ten správny čas - aby som im dala starý kabátik :). Použila som čierny čaj a ocot s drátenkou - už som drevo takto upravovala - takže skutočnosť  že môj drahý bol práve na služobnej ceste mi hrala do karát - on ide z octového smradu do delíria :DDDDDDDDD Špulky som ešte skrášlila papierovými etiketami a obmotala materiálom :DDDDD. Do šuplíka som si vyrobila tiež papierové kartičky na gombíky (použila som tvrdý papier - kartičky vytlačila a gombíky na takto vytvorené aršíky prišila).
Šuplík som označila štítkom, položila na komodu v spálni, pričom zadnú časť som podložila tak, aby bol šuplík "z kopca" :DD. Kým k tomu došlo - prenášala som ho po byte a nevedela, kam s ním. Nakoniec zvíťazila spálňa, rozhodla som sa, že všetko moje šitíčko budem ukladať tam.

Šuplíku robia spoločnosť dve moje krajčírske panny - a keďže som minule prisľúbila, že Vám postupne predstavím všetky štyri, tu sú ďalšie dve :).  Pánska figurína síce nie je starožitná, ale mám z nej radosť. Dostala som ju od mojej maminky. :) Podľa značky dolu - ide o Francúza :)) Takže som mu - fešákovi - nasadila cylinder (ten som kúpila ako rekvizitu na maškarný ples - namočila ho do čierneho čaju /pôvodne bol celý biely/ a okraje oblepila textíliou) a keďže môj chlap odmieta nosiť motýlika - tak som ho spolu s golierom od bielej košele (dúfam, len - že môj milovaný nebude časom tú košeľu hľadať :DDDDDDDDDDDDDDDDD) zaparkovala na krk tohto gentlemana :DDD Spoločnosť mu robí dáma - ktorá - starožitná je. U nej som sa rozhodla, že do jej stavu nebudem nijakým spôsobom zasahovať a tak som len rozmýšľala - čím ju vyzdobiť :). Použila som originálny starožitný límček a keďže som nemala doma brošňu, vyrobila som jej ju. Základ brošne tvorí starý, no nie starožitný pioniersky odznak :DDDD /obrázok na odznaku zachytával dvoch mladých pionierov ako zúrivo mávajú ruskou a československou zástavou/ :DDD. Na odznak som prilepila kovový gombík, naň perlu a dookola som prilepila perleťové korálky.

Do starého detského kufra som naaranžovala svoje poklady - háčkované dečky a obrúsky. Čo by som ešte chcela spomenúť sú anjelské krídla - tie sú väčšinou kúpené, no dvoje som si vyrobila - jedny sú ušité z látky a tie druhé som vyrábala zo starých novín a pierok.
Úplne v závere ešte spomeniem - že do mojej švadlenskovskej zbierky pribudla malá rukávniková doska na žehlenie a štopkací hríbik :) Sú staručké a mám z nich nesmiernu radosť :). Veľkú radosť mi robia tiež staré kabinetné fotografie, ktoré som zarámovala a vymenila obrázky ktoré mi v spálni predtým nad komodou viseli.
V mojich očiach by toto spálňové zákutie bolo úplne dokonalé v prípade, keby nohy od šijacieho stroja - nahradili nohy od šijacieho stroja spolu s tým strojom :DDD. Verím, že aj táto moja túžba sa raz splní :)))

Všetkým prajem krásny deň


Lucia














Mr. & Mrs. :DDDDDDDDDDD

označenie pôvodu :DDD

"pionerska" brož :DDD



 handmade anjelske krídla :)

 
... žehliaca doska, hríbik a moje milované kabinetky :)

4 komentáre:

  1. Ja som z tých tvojich fotiek úplne stratila reč.
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Monička - tak toto je pre mňa naozaj veľká pocta :)))))))))))
      Prajem krásny deň
      Lucia

      Odstrániť
  2. Lucka, to čo mi prosím Ťa robíš? dnes som bola na ťažkom seminári o koncoročnej účtovnej závierke, prídem domov s tým, že si odpočiniem, otvorím PC a miesto oddychu sa mi zvyšuje adrenalin z Tvojich skvostných fotiek. Len som očami gúľala nad tou krásou, to kde si to všetko nabrala?, len sa opakujem, že je to nádherne všetko zladené, s citom, potom som už v pohode popozerala ešte raz, ďakujem za zážitok, cmuk Marta

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Martuška :). Veľa som rozmýšľala nad Tvojím kolísajúcim zdravotným stavom a žiaľ, to čo sa deje u Teba v práci nemám šancu zmeniť. Avšak ak na Tvoje zdravie nevhodne vplývajú moje fotky - tu by som možno vedela poradiť. Myslím, že tá adekvátna medicína by bola: viac fotiek odo mňa!!! Telo si na ne časom zvykne - čo by malo mať blahodárne účinky. Ak už toto nezaberie, tak už neviem čo iné. :DDDD Tak Ťa teda prosím Marti, zachovaj mi svoju priazeň, uvidíš, že časom sa Tvoj adrenalín v tele vyrovná a budeš sa cítiť viac fit :)
      :)))))))))))))))))))))))
      Ďakujem krásne za milý komentár :))) Želám pekný deň v ktorom bude prevažovať vintage, provence, shabby, antique - a právny predpis č. 431/2002 Z. z. bude až ďaleko preďaleko za nimi :-****************
      Lucia

      Odstrániť