nedeľa 21. augusta 2016

Skriňa od bráška - staršia a krajšia :)

Keď som rozmýšľala, ako nazvať dnešný príspevok o starej skrini, ktorú som dostala do daru od svojho brácha, napadlo ma, že tá skriňa je ako víno - čím staršia je, tým je na tom lepšie :).

V čase, kedy sa ku mne dostala, to boli moje "prerábacie" začiatky, zobrala som ju do parády - a jej "prerod" môžete vidieť TU.

Od zaružičkovania skrine prešli skoro dva roky a ja musím priznať, že som sa ja sama, rovnako ako môj vkus, zmenili. Tie zmeny nie sú zas nejako extra radikálne, ale určite ich je vidieť a cítiť. Napr. čo sa týka techniky decoupage - túto som doma skoro úplne eliminovala a vecičky takto prerobené som buď opäť prerobila, alebo posunula niekam ďalej :). Rovnako mám už jasno čo sa týka techniky umelého vytvárania patiny. Tupovanie, ako umelý spôsob jej tvorenia som nadobro zavrhla. Na vytvorenie patiny používam už iba spôsob mechanického odstraňovania farby.

A tak poslednou oservítkovanou fešandou s tupovanou patinou - u nás doma zostala už iba skriňa od bráška. Brúsila som si na ňu zuby už dávnejšie, avšak z dôvodu, že ide opäť o väčší projekt - odkladala som to. Tento víkend však konečne došlo aj na ňu. Správne som predpokladala, že najväčším "zabijakom" bude odstránenie servítkových ružičiek. Keďže u mňa platí  - čo robím, robím poriadne :DDDD ružičky boli na skrini krásne nanesené a prilepené - naviac na vrchu zalakované viacerými vrstvami laku. Držali na tej skrini ako prikované! :DDD  Nebudem preháňať, ak napíšem, že som mala skoro "slzy v očiach", kým som tú nádheru odtiaľ dostala dolu:))). Začala som šmirgľom, ktorý som rýchlo odložila, pokračovala som elektickou brúskou, následne práškom na riad a hubkou a skončila som pri dláte :DDDD. Strašná robota! :D

Potom to už však išlo ako po masle :DDD. Keďže som použila farbu AS - neboli nutné žiadne ďalšie úpravy, skriňu som umyla a po zaschnutí natrela dvoma vrstvami farby (odieň Old white). Po uschnutí som skriňu zavoskovala (Clear wax) a preleštila bavlnenou látkou. Čerešničkou na torte je malý vpichovaný venček, ktorý som urobila z dvoch odtieňov bavlnenej látky. Podobné, len väčšie a zdobené, som už robila a nájdete ich TU.

Skriňa teraz - v bielej neutrálnej farbe, krásne dopĺňa moju izbu a nechá vyniknúť iným farebným doplnkom :).

Prajem všetkým krásny deň


Lucia 











... počas odstraňovania ružičiek :))


.. a pri prvom nánese farby:


2 komentáre:

  1. Krasny den Vam zelam Lucka!Uz nejaky cas tu obdivujem Vase tvorenie a prevaranie ,presnejsie viac ,ako rok,co som objavla Vas blog.Ste velmi sikona a kreativna osobka :-)!Ak dovolite,chcela by som Vam niecim prispiet do Vasho domova,niecim z mojej tvorby,ak sa teda neurazite.Nemate nahodou v najbliz.dobe narodeniny,aby to nebolo len tak :-P :-D !A mozem Vam napisat zpravu na FB?.....Monika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zdravím Vás Monika! :) Ďakujem krásne za Vašu správu, veľmi ma potešila :). Teším sa, že patríte medzi osôbky, ktoré pravidelne sledujú moje príspevky na blogu, mám skutočne radosť, že to "nerobím zbytočne" :). Každá takáto správa ma vždy nesmierne poteší:). Ďakujem krásne za Vašu pochvalu :). Monika, narodeniny ešte dlho mať nebudem (čo je dobre), lebo čím som staršia, tým ich menej rada oslavujem :)))))). Budem sa tešiť, ak mi napíšete na FB :). Mám tam aj svoju stránku - https://www.facebook.com/myshabbywhitehomeblogspotcz-1558716064371319/ - tak ak by ste ma nenašli ako osobu, môžete kľudne písať tam :). Som veru veľmi zvedavá, akej kráse sa venujete :). Zdravím Vás a prajem krásny zvyšok dňa
      Lucia

      Odstrániť