pondelok 19. januára 2015

Detský kufrík

Poslednou technikou nanášania farby o ktorej chcem dnes písať a rada ju používam je krakelovanie. V podstate uľahčuje prácu v tom, že už nie je nutné pracné šmirgľovanie vrchnej časti farby, spodná farba krásne vynikne v prasklinkách prostredníctvom krakelovacieho laku. Postup je teda podobný ako pri predchádzajúcich technikách (tmavá farba na ňu svetlá) avšak v tomto prípade, v prípade že chceme aby nám vznikli krásne trhlinky – musíme ako medzikrok aplikovať spomínaný krakelovací lak. Všetky vrstvy samozrejme musia byť pre následnú aplikáciu úplne zaschnuté. Krakelovací lak som nanášala v rovnakom smere ako následne vrchnú farbu. Kde je lak nanesený v hrubšej vrstve, tam je praskanie silnejšie. Tam kde vo vrstve jemnejšej, prasklinky sú menšie.

A teraz ku „modelu“ na ktorom som Vám krakelovanie ukázala :-). Ide o kufrík z papiera – taký ten detský kufrík na „poklady“. Mám ho ešte z detstva. Nemusela som ho natierať kontrastnou farbou (základnou – spodnou) – kufrík bol celý tmavohnedý (o robotu menej :-)). Stratila som však z neho rúčku – tak som mu dnes ešte vyrobila náhradnú – pomocou koženého náramku z ktorého som odrezala potrebnú časť a tenkého drôtiku. Kraje som zahla, prelepila sekundovým lepidlom a cez ne som navliekla drôtik a ten upevnila do pôvodných otvorov na rúčku. Celú rúčku som ešte natrela bielou farbou a trošku prešmirgľovala.

Želám všetkým pekný večer


Lucia













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára